Toggle Menu
Úgy virágzik fel a dél-balatoni vasútvonal, akár a gyümölcsfák

Úgy virágzik fel a dél-balatoni vasútvonal, akár a gyümölcsfák

2017.04.10.

Van itt minden, kotró, dömper, hídépítés, géplánc, Szergej, Nohab.

Csuda gépezetek vonultak fel a tavasz beköszöntével a Balatonon. A tóparti vasútvonalak szinte mindegyikén vágányzárak vannak érvényben, dolgoznak Szabadbattyántól a déli parton Balatonszentgyörgyig, az északin Akaliig. De a Fonyódra érkező 36-os vonalat is felújítják, ahogy Tapolcán is dolgoznak. A legnagyobb volumenű teendő a 30-as vonalon van, ez egy gigaberuházás, a legmodernebb eszközök, gépsorok felhasználásával. Üdvözöljük, hogy nem csákányos emberek tákolják a vonalat ezerszer lassabban és hatékonyabban, és a ráfordított pénz nem szivárog el mindenfelé, hanem igenis kifizetik az SMD-80 és a PM 1000 URM munkaóráját!

vasut12

Nem volt más hátra, mint saját szemünkkel is megtekinteni a munkákat. Fáj bevallani, de az érdekesebb gépláncok pár nap alatt végeztek, így nem sikerült őket lefotózni. De ne bánják! A galériában így is lesz Szergej, Nohab, Kocúr. És amiről a NIF-es győzelmi jelentések sosem szólnak: elképesztő földmunkák zajlanak, munkások százai építik a 30-as vonalat, a fő szerszámok a dömper és a kotró. Fontos megjegyezni, hogy a fullos felújításból most még nem részesülő Fenyves–Szentgyörgy szakaszon is kicserélik az összes hidat, átereszt, köztük a balatonmáriafürdői tizenöt méteres műtárgyat is.

A dél-balatoni vasútvonalat 2014-ben kezdték el felújítani, 2015 nyarára Lepsény és Szántód-Kőröshegy között készült el az új pálya. Az első ütemben a Szabadifürdő–Zamárdi felső szakaszon épült második vágány, kivéve a Siófok állomástól délre vezető pár száz métert: a Sió-híd és a Vitorlás utcai közúti aluljáró maradt egyvágányos. A második ütemben csak egy rövidke második vágányra futja, jó menetrendszerkesztéssel azonban ez is értékes kapacitásbővítés lehet.

Forrás: iho.hu


MI A VÉLEMÉNYE?